Dinsdag 14 april: aankomst - Reisverslag uit Tenan, Zuid-Korea van TU Kampen - WaarBenJij.nu Dinsdag 14 april: aankomst - Reisverslag uit Tenan, Zuid-Korea van TU Kampen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 14 april: aankomst

Door: Loïs

Blijf op de hoogte en volg TU

14 April 2015 | Zuid-Korea, Tenan

Dinsdag 14 april – 17:40 (lokale tijd)

We zijn in Korea! De reis is goed verlopen en nu zitten we op onze (grote) kamers op KTS, het Korea Theological Seminary, waar we het grootste deel van deze twee weken zullen doorbrengen. Vanaf het vliegveld werden we opgehaald door twee studenten van KTS: laten we ze Kim en Captain noemen (Koreaanse namen zijn moeilijk te onthouden..). Zij zullen ons onze hele reis begeleiden en vervoeren in twee ruime busjes. Vanaf het vliegveld in Seoul reden we in twee uur naar Chunan. Voor we naar KTS reden gingen we lunchen bij een restaurantje er vlakbij. De eerste echte Koreaanse maaltijd: op de vloer zittend aan lage tafels, veel schaaltjes met allerlei groenten, vlees, ei en saus, en natuurlijk eten met stokjes (voor de een nog meer een uitdaging dan voor de ander :) ). Na de maaltijd werden we naar KTS en onze kamers gebracht: we delen met zijn tweeën of drieën een kamer. De rest van de dag mogen we vooral uitrusten en ons installeren, op een programmabespreking na. Morgenochtend (en donderdag en vrijdag) mogen we vroeg aan de bak: om 6 uur is er een gebedsbijeenkomst waarbij iedereen geacht wordt aanwezig te zijn…

Verder nog? Het weer is hier vandaag niet zo goed, motregen en zo’n 11 graden, maar vanaf morgen schijnt het beter te worden. Alexander is vergeleken met Robert Pattinson, Martin-Jan perfectioneert zijn selfie-technieken en iedereen heeft slaaptekort behalve Simon. Mocht je nog steeds vragen hebben over bepaalde aspecten of personen, stel ze dan gerust hieronder: ik zal proberen ze in de volgende blog mee te nemen. Ook zal ik later vanavond nog wat foto's geupload proberen te krijgen!

• 14 April 2015 - 10:56

Marnix:

hoi Loïs. Leuk om te lezen. Vooral die gebedsbijeenkomst om 6 uur klinkt goed ;-) Grappig idee dat het bij ons dan nog 23 uur de avond er voor is, dus in principe zou je via een videoverbinding iets gezamenlijks kunnen doen... Fijne tijd daar en benieuwd naar foto's.

• 14 April 2015 - 18:26

Karin:

Ha! Goeie start hoor, direct een blog schrijven! Erg leuk om te volgen wat jullie doen. Met stokjes eten....eitje? Hoop dat je een goeie nacht hebt na een slapeloos vliegnachtje. En alvast een fijne dag gewenst!

• 14 April 2015 - 20:47

PHRvH:

Bedankt voor dit bericht. We gaan jullie Koreaanse belevenissen met belangstelling volgen. Graag veel foto's. Sjaloom vanuit een zonnig Kampen!